zondag 17 februari 2013

Een ontspannen griepje

Het is heerlijk weer vandaag, maar helaas voel ik me nog te ziekjes om naar buiten te gaan. Manlief is met de kleine meid gaan wandelen en dat geeft mij even de tijd om mijn rust te vinden in een breisel waar ik mee bezig ben. Bijna twee jaar terug ben ik via een vriendin op de site Ravelry.com terecht gekomen, ik werd op slag verliefd op alles wat ik daar zag :). Zo heb ik mezelf, met veel behulp van youtube de (best wel makkelijke) kunst van het breien eigen gemaakt. Ik kan hier werkelijk rust in vinden. Helaas laten de reumapijntjes en sommige ontstekingen, het niet altijd toe te kunnen breien, maar als het even kan doe ik het.

Momenteel ben ik bezig met een prachtige omslagdoek, uiteraard met een patroon gevonden op bovengenoemde site. Ik kan niet wachten tot ie af is....maar geduld is een schone zaak. Ik zit nu op 70% van het patroon, dus nog maar even. Foto van het eindresultaat volgt :)
Vorig jaar had ik het geluk, via marktplaats, twee grote vuilniszakken wol te vinden, die ik helemaal gratis op mocht halen, ik ben hier nog steeds zo dankbaar voor!
Dat is dus een van de manieren om een beetje te relaxen en het kost niets, alleen een beetje inspanning :)

Aankomende week hoop ik weer met yoga te kunnen starten (zoals ik al eerder schreef) wat mij niet alleen rust geeft maar ook weer energie. Ik heb gekozen voor Dru yoga, een geweldige zachte yogavorm die goed bij me past. Aan het eind van de les is er altijd een totale ontspanning van een klein half uur, heerlijk vind ik dit. Ik heb bewegen altijd heerlijk gevonden en jaren terug liep ik graag hard, helaas laat fibromyalgie dat niet meer toe...maar ik ben hard terug aan het knokken en geloof heilig in herstel. Alle kleine stapjes helpen me uiteindelijk mijn doel te bereiken.

Nu is het weer breitijd, ik wens iedereen een geweldige griepvrije zondag en geniet van het heerlijke weer!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten