vrijdag 15 februari 2013

Griep, herrie in de tent en mislukte cupcakes

Wie hem afgelopen maanden nog niet op bezoek gehad heeft, mag zich gelukkig prijzen. Ik heb het over de griep, iedereen hoor je erover en ja we mochten dit jaar ook meedoen. Twee maal de kleine meid en nu ook ik. De kleine heeft het echt heel erg gehad (maar ja alle kleintjes op de peuterspeelzaal lopen te snotteren) en dat heeft nogal een aanslag gepleegd op onze rust en daarbij mijn (toch al niet geweldige) weerstand. Ondanks de griep wilde ik samen met de kleine meid toch nog even iets leuks doen. Het werd cupcakes maken, met bloem en honing en appel enz.....maar ergens is er iets niet goed gegaan,  dus de 6 droevige cakes zijn in de vuilnisbak beland. Ik houd niet van etenswaren weggooien, maar deze zes moest ik uit hun lijden verlossen zullen we maar zeggen (ja zo slecht waren ze).

Buiten de griep en de cupcakes, is het een gekke week. Manlief en ik zitten in de het gaat even niet lekker periode ( ook bloggers hebben zo nu en dan de huwelijksprobleempjes :P). Onze relatie heeft geen soepele start gehad, dit door wat persoonlijke problemen van manlief. Hij werkt hier al een tijdje aan o.a. met hulp van psycholoog. Maar iets te vaak zakt hij een beetje terug en dan dondert het hier :( Nu kan ik het begrip en geduld niet meer opbrengen om hem te steunen en helpen, hoe onvriendelijk dit ook mag klinken...het lukt me even niet, voornamelijk omdat ik al zeven jaar het karretje trek en de energie op is. Ik knok tegen fibromyalgie en crohn en al zeven jaar knok ik mee tegen demonen van manlief. Ik moet dus nodig even de accu opladen en hij volgens mij ook, maar weet even niet hoe. Met een kleine van tweeënhalf ga je er ook niet even zomaar tussenuit. Daarom ben ik een ontspanplan aan het opstellen en hoop dat vanmiddag af te krijgen.

We werken met een strak boodschappenbudget per maand en proberen overal te besparen om extra af te kunnen lossen aan de hypotheek. Er staan hier dan ook potjes voor van alles en nog wat, ook het potje extra is er. Met wat marktplaats verkopen probeer ik deze aan te vullen. Ik wil dat we daar beide  wat uit gaan halen om tijd voor onszelf te hebben. Vanaf volgende week zal ik weer lekker naar yoga gaan en heb heel burgerlijk kaarten gekocht voor de huishoudbeurs. Gewoon om even los te zijn van alles. Ik hoop dat manlief ook even iets totaal anders kan gaan doen, dan alleen maar bezig te zijn met problemen. Op die manier moet er weer wat (positieve) energie komen, om fris weer verder te gaan als de eenheid die we kunnen zijn. Nu is het even moeilijk heel positief te zijn, maar ik heb een goeie vent, niet een makkelijke :) maar een goeie....en een prachtige dochter! Reden genoeg om door te gaan :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten