woensdag 15 augustus 2012

storm, dierenarts en grijze haren

Je mag me gek noemen, maar toen ik net te horen kreeg dat er storm op komst was, kreeg ik toch wel even een grote glimlach. Na een vermoeiende dag, kan ik best wat verkoeling gebruiken. Dit is voor mij een beetje te warm en vochtig weer.

De dag begon gek vandaag, manlief was al vroeg vertrokken naar werk en de kleine meid heeft aardig uitgeslapen (wat best lekker was) dus we waren wat later aan het ontbijt vanmorgen. Bij het beneden komen, viel het me direct al op dat de kat het behoorlijk benauwd had. Dit leek met de minuut erger te worden, dus toch maar weer de dierenarts gebeld. Ik moest direct langskomen.Omdat ik zelf niet rijd, moest ik vervoer regelen. Beetje rommelig allemaal, de kat in de gaten houden, kleine meid vermaken en bellen, bellen, bellen. Uiteindelijk kennis te pakken gekregen die tijd had om mee te gaan (echt superlief). Toen werd het haasten, kleine meid aankleden, mezelf aankleden, boterham mee en een flesje drinken, kat in de reismand ...enz. We wonen in een jaren dertig bovenwoning met twee steile trappen, voordat je bij de voordeur bent, dus eerst kat naar beneden en toen met kleine meid naar beneden en op naar de dierenarts.

Bij de dierenarts toch maar een dubbele antibiotica kuur meegekregen en de kat heeft twee injecties gekregen. Ze denken nog steeds aan longontsteking die niet weg wil, daarom het zekere voor het onzekere en een kuur en volgende week kijken of ze in Utrecht meer kunnen doen/vinden.Om half twee eindelijk weer thuis pffffffffff. Even gegeten met dochterlief en haar rond drie uur toch maar op bed gelegd voor een heerlijk middagslaapje. Dus nu even uitrusten en opladen.

Het kan best moeilijk zijn om rustmomenten te pakken en die heb ik met mijn fibromyalgie echt nodig. Het slapen 's nachts gaat niet vanzelf en moeheid is permanent aanwezig. Vorige week en begin van deze week met alle dierenarts bezoeken, zijn dus best zwaar voor me. Vaak heb ik nog moeite met het accepteren daarvan. Omdat ik de energie die ik heb, wil steken in het gezin en zorgen dat alles zo normaal mogelijk kan zijn, weet ik ook dat ik die rustmomenten moet pakken........een van de redenen dat ik dit blog ben gestart, het is een klein rust momentje.............en alle kleine beetjes helpen :)

 Morgen misschien wel een zen berichtje :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten